הצטננות ושפעת

הצטננות בראיה מערבית

נגרמת ממספר סוגי נגיפים התוקפים את דרכי הנשימה העליונות , נגיפים אלה מתפזרים באויר על ידי עיטוש או שיעול ויכולים לעבור מאדם לאדם באמצעות מגע.  פלישת נגיפי ההצטננות לגוף מנפחות את הרקמות הפנימיות באף ובגרון ומתחילות לייצר כמות גדולה של ליחה שהתוצאה היא גודש בדרכי הנשימה, עיטוש, שיעול, כאבי גרון ותחושה כללית לא נעימה בגוף. בהצטננות ניתן ללקות כל ימות השנה אך שכיחותה גבוהה יותר בשלהי הסתיו ובחורף. ההצטננות "תוקפת" בעיקר אנשים שמערכת החיסון שלהם חלשה.

שפעת בראיה מערבית

שפעת היא זיהום נגיפי חריף שתוקף את דרכי הנשימה העליונות. השפעת נוטה להופיע בפתאומיות ותסמיניה; צמרמורות, חם מדיד, כאבי ראש, כאבי שרירים, כאבי גוף,  שיעול (שמתפתח מאוחר יותר) ועייפות כללית שחולפת אחרי מספר שבועות.

הצטננות ושפעת בראיה סינית

ברפואה הסינית, מדובר בשתי רמות ; רמת הWei Qi ורמת ה-QI. רמת הWei Qi נקראת גם שכבת המגן, השכבה שבין העור והשרירים. תפקידה להגן מפני מחלות וגורמים חיצוניים כגון: יובש, לחות, קור, וירוסים וכל השפעה חיצונית . (יש לציין כי זה רק אחד מתפקידי ה Wei Qi). הצטננות היא ברמת ה Wei Qi   התחושה היא תחושה של קור, צמרמורות , עיטוש נזלת שקופה  זה ברמת ה Wei Qi  כאשר יש גורם חיצוני כגון קור  שחדר דרך הנקבוביות וחסם את שכבת המגן, במצב זה אם  Oi  הגוף חזק במילים אחרות אם מערכת החיסון חזקה  הטיפול הרבה יותר פשוט וגם הגוף יכול להתמודד עם הגורם החיצוני ולהדוף אותו החוצה. אם QI הגוף חלש, כלומר מערכת החיסון חלשה הגורם החיצון (קור) יכול לחדור בשלב הראשון לשכבת המגן הWei Qi (כפי שהזכרתי) ובשלב מאוחר לרמת ה-QI  ואז נראה תסמינים של חם מדיד, כאבי גרון, שקדים נפוחים, נזלת צהובה, כאבי שרירים ותסמינים מוכרים נוספים. ובמידה והטיפול לא היה נכון  הפתוגן (קור) עשוי לחדור  לרמת מרידיאנים ואיברים פנימיים מה  שמחייב טיפול מהיר טרם התפתחות סיבוכים קשים בעיקר אצל תינוקות וזקנים.

טיפול

• דיקור לחיזוק מערכת החיסון.
  • תזונה בהתאם לסינדרום
  • טיפולי מגע – עיסוי בשמנים ארומתיים להרפיית השרירים , הוצאת ליחה (בהתאם לסינדרום)
  • שמנים ארומתיים – אקליפטוס, לבנדר, מנטה, בהסנפה/מבער
  • מנוחה

חשוב לזכור, מערכת חיסון חזקה מקטינה את הסבירות שנגיף השפעת ישתכן בגופכם.

שיותף: