רפואה משלימה

הרפואה המשלימה כשמה כן היא, היא נועדה להשתלב בטכניקות מסוימות של טיפולים ועל-ידי כך להוות טיפול משלים למגוון בעיות רפואיות. שילוב של דיקור בעזרת מחטים באיברים שונים כמו אוזן, קרקפת ,פנים וכלים נוספים, משלימים את שיטות הטיפול המקובלות והנפוצות כיום. לקבלת הסבר על כל אחת מטכניקות הרפואה המשלימה שמוצעות בסיני קליניק צרו קשר.

דיקור אוזן

דיקור אוזן (אוריקולותרפיה) האוזן היא איבר סומטוטופי, המשקפת את כל הגוף . גירוי של האפרכסת יגרום לשינויים בגוף. זוהי טכניקה העומדת בפני עצמה ולא מותנית ברפואה הסינית. השיטה מתבססת אמנם על תיאורית הזרימה האנרגטית של הרפואה הסינית, אולם אין נוכחות של מרידיאן העובר ישירות על רקמת האוזן. בספרות העתיקה ,יש אזכור לנקודות אמפיריות על האוזן שנולדו מההבנה של סימפטומים חוזרים עם ביטוי עורי על האוזן , במצרים העתיקה יש אזכור לטיפול במניעה לכניסה להריון וביוון טיפלו באין אונות גברית. הצעד המשמעותי בדיקור אוזן נעשה בשנת 1957 ע"י Paul Nogier שחיי בצרפת והיה נוירולוג שטיפל בסיאטיקה(כאבי גב עם הקרנה לרגל). תוך כדי טיפול הוא הבחין כי לכל מי שסבל מסיאטיקה הייתה צלקת באוזן בצד של הסיאטיקה. הוא החל לחקור וללמוד את עקרונות הרפואה הסינית והגיע להבנה שמבנה האוזן זהה למבנה הרחם בו חי עובר. יתרונות השיטה: מערכת קטנה המשפיעה על כל הגוף. בעלת סדר אנטומי ברור. נקודה רגישה באוזן רק אם תהיה פתולוגיה. הדיקור יכול להיות מגוון – מחט, גרגר, מגנט, חשמל. אלטרנטיבה לטיפול אחר – מתאים לבעלי רגישות גבוהה לדיקור. שימושים: מעולה לכאב שריר שלד כרוני או אקוטי. מצויינת לבעיות פסיכיאטריות – חרדות, דיכאון, אינסומניה גמילה- השיטה העיקרית שנותנת מענה להתמכרויות. מניסיוני הרב השילוב המנצח הוא שילוב של שתי השיטות – רפואה סינית ודיקור אוזן בטיפולי שלד , כאבים , הרזיה וגמילה

דיקור קרקפת

דיקור קרקפת (Scalp ) שיטת YNSA פותחה ע"י רופא יפני בשם Toshikatsu Yamamoto, PhD לפני כ-35 שנה. YNSA היא שיטת דיקור ראש ייחודית שבעזרתה ניתן לטפל בבעיות אקוטיות וכרוניות עם יעילות מפתיעה. ייחודיותה של השיטה היא ביכולתה לפתור/להקל על סימפטומים שונים באופן כמעט מידי במקרים אקוטיים ולתת מענה למצבים כרוניים תוך קבלת תגובה מידית למידת השפעת הטיפול והתאמתו למטופל .כאשר המחט ממוקמת במקום המדויק, המטופל חש מיד בהקלה בסימפטומים. השיטה מבוססת על אבחנת מגע פשוטה בצוואר או בבטן , תשאול בסיסי ומישוש אזורי אבחון ספציפיים בצוואר או בבטן המייצגים את איברי הפנים, המוח והמערכת העצבית. הדיקור הוא פשוט ושטחי לפי נקודת כאב בהתאם לאבחנה, ללא צורך בהשגת צ'י. למטופל אין מגבלת תנועה בזמן הדיקור הוא יכול לשבת בחדר המתנה עם המחט. כאשר המחט נמצאת בנקודה הנכונה, הכאב או התחושה באזור האבחנה בבטן או בצוואר נעלמים/פוחתים במידה ניכרת. תוצאות הטיפול – אם מדובר בכאב רגליים, ידיים, מפרקים, גב תפוס או התקף אסטמה, הכאב פשוט נעלם או נחלש מידית. לעיתים יש צורך ביותר מטיפול אחד, אך תלוי בחומרת המצב ומשך הזמן שהבעיה קיימת. שיטת YNSA היא שיטה מצויינת, הוכיחה את עצמה בטיפולים נוירולוגיים ואורטופדים קשים ועם הצלחות כמעט מידיות.